11 de setembre 2007

TREKKING GANDEN-SAMYE

Ja som de tornada a Lhasa despres de finalitzar el trek entre els monestirs de Ganden i el de Samye. I si, ens ha plogut, tronat, nevat... i fins i tot en algunes estones, ens ha fet sol!! Pero la climatologia no ens ha estat tant adversa com per no disfrutar de cinc dies a la muntanya. Cinc dies en total autonomia, es a dir, portant-nos la tenda i el menjar a sobre, ja que en tot el cami (tret de la part final), no hi havia cap mena d'infraestructura. I que gran invent que son els paquets de fideus 'xinos'!

Per sort, tampoc a Samye la policia ens ha demanat l'obligatori "Alien Travel Permit" que teoricament hauriem hagut de tenir. Vam poder visitar el monestir de Samye, i no nomes aixo, sino que gratis! Sembla que el veure'ns carregats amb motxilles, com si fossim pelegrins, ens vam deixar entrar sense pagar els 40Y que costava l'entrada (quina fila fariem...!).

El trek es pot fer tant en quatre com en cinc dies, tot depen de la darrera etapa, la d'arribada a Samye. Son uns 30km que es poden fer en un dia. El problema esta en que si s'arriba a Samye tard, i t'has de quedar a dormir, la policia (PSB) passa pel Guesthouse de Samye i tens mes possibilitats que t'enxampi. Si en canvi, arribes pel mati, i agafes un bus a Lhasa directament, llavors les possibilitats es redueixen molt. Nosaltres vam plantar la tenda a uns 8-9km de Samye, entre els pobles de Wanda i Pisha.

ETAPES:
  1. Monestir de Ganden (4300m) - Yama Do (4500m) 12-13km.Desnivell pujada 600m, desn. baixada:450m Etapa que segueix la Kora del monestir durant la primera part. Es passa pel poble de Hepo,on hi ha gent que lloga iaks per a dur les motxilles. S'ha de vigilar de prendre la vall correcta, que es la que es veu pel cami just al front. Aquesta vall, porta ja al pas mes alt del recorregut.

2. Yama Do (4500)- Tsotup Chu (4900m). 12km. Desnivell pujada 750m, desn. baixada:300m. Etapa dura en la que s'ha de passar pel coll mes elevat del trek, el Shug La, de 5.250m. Les vistes cap a la vall del Tsotup Chu tot baixant del coll, son esplendides. Cal creuar el riu Tsotup per plantar. Porta molta aigua i no hi ha pont, aixi que cal descalcar-se i anar en compte al creuar-lo. Tamb es pot plantar la tenda just a l'entrada de la vall de Chitu La, on hi ha un gran campament on sol quedar-se els grups organitzats a dormir.

3. Tsotup Chu(4900)-Herders camp (4500m). Desnivell pujada 250m, desn. baixada: 700m. Cal no equivocar-se de nou al prendre la vall. Recte amunt de la vall, el Chitu La, de mes de 5.100m. La baixada fins al campament, ens porta per diferents llacs i una gorja. Moltes possibilitats d'acampada a partir dels 4500m.

4. Herders camp (4500)-Wanda/Pisha (3800m)Desnivell pujada 25m, desn. baixada: 700m. El cami ja no te perdua i passa per boscos. Agradable fins al Yamalung, on el cami esdeve pista transitable. D'aqui, son uns 20km fins a Samye

5. Wanda/Pisha (3800m)-Monestir de Samye (3500m) Desnivell de baixada 300m. Part final del trek que transcorre integrament per la pista, de vegades pesada fins a arribar al monestir.

Avui hem anat a fer el visat de Nepal. I es que despres de descansar un parell de dies per Lhasa, marxem cap a Shigatse, en plena carretera de l'amistat cap al Nepal. Visitarem algun monestir per Shigatse (com, no), i decidirem si anem o no cap al camp base de l'Everest. Hi ha un trekking que arriba o surt (depen del sentit en que s'agafi) de la poblacio de Tingri fins al monestir de Rongbuk. El tema esta en que el trek transcorrer principalment per una carretera per a 4X4, i caminar per carreteres...

Lhasa, 10 de setembre de 2007

Monestir de Samye

campament de la tercera nit

1. hola, que tal?
    jo he vingut avui de alcorisa, i dimecres ja torno al cole, que ja tinc ganes. on estas? m'ho he passat molt bé aquestes vacances em va tocar el bingo fa 2 setmanes i una mica mes, pero com que aquella nit plovia el van fer al cine. adeeeeu i molts petons!!! Sara