28 d’octubre 2011

Turquia:Trans Aladag NP (Emler 3718m)

Turquia ofereix un munt de possibilitats a l´hora de fer travesses i excursions. El Camí Lici de la costa sud, l´ascensió a l´Ararat i les muntanyes Kaçkar del nord són potser els indrets més coneguts on practicar aquest esport.

Les muntanyes de l´Aladag es troben al centre sud de Turquia, 70 quilòmetres al sud de Kayseri i a 60km a l´est de´la ciutat de Nigde. Forma part de les muntanyes del Taurus, les mateixes que recorren la part sud de la península d´anatòlia, per on trancorre el conegut trekking del Camí Lici.

La caminada que us proposem travessa d´oest a est les muntanyes de l´Aladag, serralada calcària establerta com a Parc Nacional i pujant al tercer cim més alt de la serralada, l´Emler, de 3.718m.

El recorregut evita colls complicats com el Demirkazir esdevenint una ruta fàcil però no exempta de duresa, no tant per la llargada sinó pels desnivells a superar el primer i tercer dies. Hi ha diferents opcions d´acampada però cap refugi, el que implica haver de carregar tenda de campanya i el menjar per a tots els dies de la travessa. Podem trobar aigua fàcilment en alguns punts entre les etapes.

ETAPES:

Dia1: Çamardi (Safak pension) 1.450m - Dipsiz Golu 2.934m
15km, +1.500m
Seguim la carretera fins el poble de Demirkazir, on trobem una pensió i una petita botiga. Poc després del poble, un guàrda del Parc Nacional ens farà pagar la quota d´entrada.

Dia 2: Dipsiz Golu 2.934m - Sokulupinar 2.136m
Dia més curt de la travessa. És per això que si hi ha ganes es pot anar a explorar el coll de Demirkazir Beli (3.162m), amb la possible ruta de descens fins a Arpalik. Jo vaig optar de desfer les passes des del coll, donat el desconeixement d´aquesta ruta de baixada.

Dia 3: Sokulupinar 2.136m - Yedigoler 3.089m
11km +1.700m; -400m

Dia més dur. Seguim el camí clar i dret fins al coll 3.462m. D´aquí un fàcil camí puja fins al tercer cim de l´Aladag, Emler 3.723m. Es pot baixar des del cim directe per la tartera o recuperar el camí fins el coll. Seguim el camí fins arribar al llac de Yedigoler.

Dia 4: Yedigoler 3.089m - Barazama 1.097m
22,5Km, -2.000m

Si l´anterior és el dia més dur, el darrer dia de la travessa és el més llarg. Dia de baixada, seguint un corriol fins a la zona d´acampada situada de l´inici del bosc. D´allí, seguirem ara tota l´estona una pista fins a Barazama. A Barazama no hi ha transport ni allotjament, així que un cop allí cal buscar un transport o anar a peu fins a Selale (13km) on hi ha un bus a quarts de sis del matí i diverses opcions d´allotjament, incloses zones d´acampada.