13 de setembre 2008

GUNUNG MERAPI 2.968M (JAVA)

En indonesi Merapi significa muntanya de foc, i es que estem parlant del volca potser amb mes activitat de tot el pais, amb erupcions regulars des del s. XVI, i amb la darrera important l'any 2006. Sovint el volca esta tancat i no es pot pujar, i quan es pot, pot ser que el cim real, sigui massa perillos per a arribar-hi, com va ser el cas quan nosaltres hi vam ser.

Com a la majoria de volcans, no hi ha aigua al Merapi, cal portar-la tota des de baix. Hi ha diferents llocs on plantar la tenda durant l'ascensio. El millor lloc, amb multitud d'indrets on plantar tendes es a Pasar Bubra, un pla just abans de comencar la pujada al crater del volca.

ACCES

El Gunung Merapi s'aixeca just enfront el el Gunung Merbabu amb el que comparteix l'acces, Selo. Des d'aquesta poblacio, una carretera asfaltada puja 200m de desnivell en uns dos quilometres fins a New Selo.

Selo te millor acces des de Solo, des d'on es poden agafar busos locals (millor sempre pel mati) tant directes o de vegades fent canvi a Boyolali.

De INDONESIA
(New Selo, punt d'inici de l'ascensio, per l'esquerra de l'edifici)

ASCENSIO

Pasar Bubra: 2.700m
Crater: 2.910m
Cim(no assolit)

Des de New Selo, un cami surt des de l'esquerra de l'edifici. Es un cami evident i trepitjat que gairebe sense pausa puja fins el cim. Nomes hi ha un parell d'encreuaments de camins que poden sopoar algun dubte, el primer despres de pujar uns 250m i el segon 400m., i en tots dos casos cal seguir pel de la dreta, recte amunt (senyals).

Durant el cami es passa per tres vertex que divideixen la ascensio en diferents trams la pujada, que es curta i amb forca pendent.

De INDONESIA
(el cim des del primer vertex)

(arribant al tercer vertex 2720m)

(crater del Merapi)

1. Enhorabuena, por vuestro viaje y por el blog.
    Gran pais de volcanes y otras muchas cosas.
    Selamat jalan dan hati2.

2. Terima kasih banyak, Gilgo. Ya ves que dominamos tanto el indonesio como el malayo!